תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כמה עולה איטום גגות ב-2024?

מים הם מקור החיים, אבל הם עלולים גם לייצר נזקים חמורים. כשמי גשמים חודרים דרך הגג לדירות מגורים, או לכל חלל אחר, התוצאה היא רטיבות, עובש שגורם למחלות של דרכי הנשימה והתפוררות הדרגתית של קירות. בהתאם חשוב מאוד לאטום היטב כל גג. במקביל ישנה גם שאלת העלות, ובאופן טבעי כולנו רוצים למצוא איטום גג במחיר משתלם. כאן בעמוד תמצאו פירוט של טווחי מחירים מקובלים לגבי שיטות איטום שונות, ומידע נוסף שיעזור לכם להבין כמה אתם צריכים לשלם על השירות הרלוונטי לגג שלכם.

השיטה הזולה: איטום גגות בזפת

השיטה הזולה ביותר לאטום גג כך שלא יעברו דרכו מים היא זיפות. זפת אמנם נתפשת כפתרון מיושן, אבל גם במאה ה-21 הוא נפוץ למדי, ובפרט כשהמטרה היא איטום בתקציב מינימלי.

מחיר איטום גג באמצעות זפת הוא בין 30 ל-90 ש”ח למ”ר. הסיבה לכך שמדובר בטווח מחירים רחב מאוד היא שלשטח הגג יש השפעה משמעותית על המחיר למטר רבוע. אם הגג קטן (עד 30-40 מ”ר), תתבקשו לשלם 70-90 ש”ח לכל מטר רבוע. זיפות גג בינוני (40-100 מ”ר) יעלה 50-70 ש”ח למ”ר, ואם הגג גדול (100-200 מ”ר) המחיר לכל מטר רבוע יורד ל-25-50 ש”ח למ”ר. אם אתם צריכים לזפת גג ענק, בשטח של יותר מ-200 מ”ר, תקבלו הצעת מחיר מותאמת ספציפית לגג, והעלות לכל מטר רבוע יכולה להיות אפילו נמוכה יותר.

שימו לב: גג מזופת זקוק לשכבת הלבנה אחת לשנה. עלות הסיוד היא 15-20 ש”ח למ”ר, ובגגות קטנים אפילו מעט יותר.

השיטה העמידה: יריעות ביטומניות

אם זפת הייתה בעבר השיטה הנפוצה ביותר לאיטום גגות, ובעצם כמעט הבלעדית, במאה ה-21 הבכורה עברה ליריעות הביטומניות. היתרון העיקרי של יריעות מחומרים ביטומניים הוא שלא נדרשת כמעט תחזוקה, ובנוסף הן עמידות לכ-10 שנים בממוצע. החיסרון הוא הצורך לפרק את כל המתקנים שעל הגג על-מנת שאפשר יהיה להצמיד את היריעות למשטח.

מחירון איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות הוא 60 עד 140 ש”ח למ”ר. גם עבור פתרון זה המחיר למטר רבוע יורד ככל שהגג גדול יותר, ויש עוד פרמטר שמשפיע על הצעות המחיר שתקבלו: עובי היריעות. האפשרויות העיקריות הן יריעות בעובי 4 מ”מ ובעובי 5 מ”מ, כשבאופן טבעי האופציה השנייה יקרה מעט יותר.

שימו לב: המחיר הנ”ל כולל את פירוק המתקנים והחזרתם לאחר פריסת היריעות, תיקוני בטון אם יש בכל צורך לפני שמניחים את היריעות הביטומניות ופינוי פסולת.

איטום בשיטות אחרות

שיטת איטום אפשרית נוספת היא עם חומרים משחתיים פוליאוריטנים, והשימוש בה הוא בעיקר בגגות מרוצפים. עלות יישום פתרון זה: 100-150 ש”ח למ”ר.

אם נבחר איטום באמצעות חומרים אקריליים, שמתאים בעיקר לגגות משופעים, המחיר הוא 30-60 ש”ח למ”ר.

כשרוצים לאטום גג מעל לבידוד פולאוריטן, ההמלצה היא על יריעות EPDM. מחירן: 55-75 ש”ח למ”ר.

בנוסף יש עוד מספר שיטות איטום ייעודיות, למשל לגגות רעפים ואחרים. חברה מקצועית ו-ותיקה יודעת להתאים את הפתרון הנכון ביותר למאפיינים של כל גג ספציפי.

איך להבטיח יחס עלות תועלת מיטבי?

הצורך באיטום שיהיה לא פחות ממושלם מוביל לכך שאי אפשר לבחון רק את המחיר, אלא חובה להתרשם גם מהמקצועיות והרצינות. רק לאחר שמוודאים שהחברה שמציעה לכם שרותי איטום צברה ניסיון רב ואמונה על יישום כל השיטות, אפשר להמשיך הלאה ולהשוות מחירים. לאחר מכן בחרו אזור שירות לביצוע איטום הגג שלכם כדי לוודא שהחברה הנבחרת אכן מגיעה אליכם.

כותב המאמר: ארז אוחנה מחברת הראשון באיטום

קרדיט תמונה FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x