תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מיינדפולנס: המפתח לשלווה פנימית ולחיים בהווה

בעולם המהיר של ימינו, נראה כי החיים לא מפסיקים לרגע, ובין העומס של שגרת חיי היום-יום לבין לא מעט מקרים אשר מתרחשים אצלנו בתור חלק טבעי המחיים – נראה כי אנחנו לפעמים שוכחים לנשום. למעשה, לא מעט אנשים סובלים מסטרס היום, שמשפיע לרעה על כל היבט והיבט באשר לאיכות החיים שלנו. לכן החלטנו להציג לכם בכתבה זו את המפתח לשלווה פנימית, וחיים רגועים ואיכותיים בהווה עם התפתחות אישית מתמדת – מיינדפולנס.

מיינדפולנס – קצת רקע

מיינדפולנס בעצם עוזר לנו להתחבר מחדש. אבל מה זה אומר להתחבר מחדש? למעשה, מדובר בתרגול של נוכחות מלאה ומודעות לרגע הנוכחי בו אנו נמצאים. אין שיפוטיות, אין הסחות ורעשי רקע ואין מקום לאנרגיה שלילית – כל מה שיש לנו הוא הרגע הזה. התהליך כרוך במתן תשומת לב מכוונת למחשבות ולרגשות שלנו, אך גם לעולם הסובב אותנו. על ידי טיפוח של טכניקות ועקרונות של מיינדפולנס, נוכל לפתח קשר עמוק ואיכותי יותר עם עצמנו, ואילו הבנה מעמיקה יותר של עצמנו תוך כדי התמקדות בהווה היא המפתח לבהירות מחשבתית, לשלווה ובכללי – לרווחה. תרגול מיינדפולנס כולל לא מעט  תרגילי נשימה, בהם נרצה להתמקד לצד ההווה בו אנו נמצאים.

היתרונות של תרגול מיינדפולנס

תרגילי נשימה ובאופן כללי, תרגול מיינדפולנס בהחלט עוזרים לנו להבין המון דברים על עצמנו, אך גם להבין איך ההתנהגות שלנו משפיעה על אחרים. הנה כמה דוגמאות ליתרונות הנהדרים של תרגול מיינדפולנס:

• הפחתת מתחים – זה מוכח מחקרית כי מיינדפולנס עוזר בצורה משמעותית להפחית את רמות הסטרס. למעשה, תרגול מיינדפולנס עוזר לנו להיות מודעים הרבה יותר לגורמי המתח והחרדה שלנו. על ידי זיהוי של אותם מקורות מתח, חרדה ולחץ – נוכל להבין מה גורם לנו לתגובות כאלו חריפות, ואילו בהדרגה נוכל לפתח תגובות הרבה יותר בריאות ויעילות.

• שיפור פרודוקטיביות – תרגול מיינדפולנס עקבי אינו מבוסס אך ורק על תרגילי נשימה – זו תורה שלמה שמלמדת אותנו איך להתמקד בהווה ולא בכל הרעש מסביב. לאורך זמן, התוצאה תהיה שיפור משמעותי ביכולת הריכוז שלנו. כך נוכל להתמקד ולשמור על הקשב שלנו – מה שבסופו של דבר מוביל לשיפור חסר תקדים בפרודוקטיביות והיעילות שלנו.

• ויסות רגשי – עקרונות המיינדפולנס עוזרים לנו לשמור על ויסות רגשי. תרגול של התמקדות בהווה עוזר לנו בעצם להתבונן בצורה אובייקטיבית על הרגשות ועל התגובות שלנו – מבלי שנהיה מוצפים יתר על המידה. כך נוכל לפתח יכולת התבוננות עצמית ומודעות עצמית טובה הרבה יותר, מה שמוביל לויסות רגשי שהוא חיוני עבור התמודדות עם האתגרים והמכשולים השונים שהחיים עלולים להציב בפנינו מעת לעת.

באילו עוד תחומים תרגול מיינדפולנס יכול לעזור?

• חמלה עצמית – כל בן אדם עשה טעויות במהלך חייו. זה לא משנה אם פגענו באדם קרוב, עשינו טעות שהיו לה השלכות הרסניות על החיים שלנו או כל דבר אחר – אנחנו נוטים לנטור טינה לעצמנו, להאשים את עצמנו ולכעוס על עצמנו. לא מעט אנשים מתמודדים עם תחושת אשמה מוגברת כחלק מההתמודדות עם אותן חרדות, והתמודדות כזו יכולה להוות מפח נפש של ממש. ובכן, תרגול מיינדפולנס גם עוזר לנו ללמוד על חמלה וקבלה עצמית. כך נוכל לטפח יחס שהוא הרבה יותר אדיב וסובלני כלפינו.

• חוסן – כל אותם תחומים בהם המיינדפולנס עוזר לנו בעצם מביאים לכך שנפתח חוסן משופר. זהו יתרון משמעותי במיוחד מאחר והוא מאפשר לנו להתמודד בצורה טובה יותר עם כל אותם אתגרים שהם חלק בלתי נפרד מהחיים.

איך להוציא את המיטב מתרגול מיינדפולנס?

אם אתם רוצים להבין איך ההתנהגות שלנו משפיעה על אחרים ולהשיג את מלוא היתרונות של תרגול מיינדפולנס – הרי שעליכם להתחיל בקטן. שינוי הדרגתי הוא זה שמביא תוצאות איכותיות – ולכן נרצה להתחיל בשילוב של מיינדפולנס בהדרגה בחיי היום-יום. נתחיל בשילוב של רגעים קטנים של נוכחות. מומלץ גם לתרגל אכילה מודעת – שימו לב למרקמים, לריחות ולתחושות של כל ביס וביס. תאכלו בנחת וברוגע, ממש קחו את הזמן להתענג על כל ביס וביס. אוכל נחשב לאחת מהנאות החיים – אך מתי אנחנו לוקחים את הזמן באמת ליהנות ממנו כמו שצריך?

קרדיט תמונה FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x