תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

שיטות ליישור שיניים

אחד הדברים היפים והבולטים שנמצא ממש בחזית הגוף שלנו, ממש בפנים עצמן, הוא השיניים. מי לא רוצה שיניים ישרות ולבנות שגונבות את תשומת הלב של כל אחד שמסתכל ומאפשרות לו לחייך חיוך מקסים ומנצנץ? בדיוק כדי לאפשר לכל אחד את משאלת הלב הזו, פותחו שיטות שונות ליישור שיניים כאשר כל אחת מהן מתאימה לצרכים האישיים השונים של המטופלים.

  1. ניתוח ליישור שיניים

ניתוח ליישור שיניים הינה שיטה בעלת מענה מהיר ביותר ליישור שיניים. ניתוח כזה מתבצע באמצעות החדרה של תוספי עצם מתחת לחניכיים המעודדים ריכוך של רקמת העצם וכך מתאפשרת האצה של תזוזת השיניים. במקרים מסוימים שיטה זו אף עשויה להוביל את המטופל להימנע מטיפולים לא נעימים הכוללים ניתוח לסת ועקירת שיניים. ניתוח נוסף הינו ניתוח פיבורטומי המיועד למטופלים בעלי שיניים מסובבות.

  • יישור שיניים בשיטת אינויזלוייןיישור שיניים אינויזליין או “שיטת הקשתיות שקופות” זוהי שיטה בה נעשה שימוש בפלטות שקופות המתלבשות על השיניים בדיוק לפי צורתן כך שהקשתיות אינן בולטות ובקושי נראות לעין. זוהי שיטה יקרה יותר אך מהירה ובעלת תוצאות ברמה גבוהה.

  • גשר–  השיטה הידועה והמוכרת. מדובר בשיטה הכוללת הדבקה של קוביות (או בשמן המקצועי “סמכים”) על השיניים המחוברים באמצעות חוטי ברזל שמפעילים לחץ על השיניים. שיטה זו יחסית זולה ביחס לאחרות אך מנגד נמשכת זמן רב יותר וגורמת לחוסר ביטחון עקב הנראות שלה ואף לקשיים בשמירה על היגיינת השיניים.

  • גשר שקוף–  למעשה מדובר בשיטה זהה לחלוטין לשיטת גשר קוביות מלבד הבדל אחד קטן הגורם לשינוי גדול – צבע הקוביות. בשיטה זו נעשה שימוש בקוביות העשויות מחרסינה שצבעה ממש כמו צבע השן. הדבר גורם לגשר להיראות טבעי יותר ולתפוס פחות נוכחות ובכך גם מוריד את רמת המבוכה. יש לציין כי השיטה יקרה יותר משיטת גשר רגיל.

  • גשר פנימי – שיטת גשר פנימי הינה שיטת יישור שיניים נסתרת המכונה גם כ”סמכים פנימיים שיטת לינגואל אפליאנס “. כאן, הקוביות של הגשר מודבקות אל צידה הפנימי (האחורי) של השן ובכך מאפשרות אסתטיות מוחלטת של המטופל כך שגם מי שנזכר קצת מאוחר יכול להיות רגוע. הגישה אל האזור האחורי של השן מקשה ודורשת מיומנות של האורתודנט ומכשור מיוחד ולכן היא גם יקרה יותר.

  • ציפוי חרסינה
    השימוש בציפוי חרסינה לשיניים הינו פתרון מעולה עבור אלה שזקוקים לתיקון של שיניים עקומות ובעיות אסתטיות נוספות כמו פגיעה בצבע השן, שיניים סדוקות, רווחים בין השיניים או אי סימטריות. טיפול כזה אינו דורש הזזה של השיניים ממקומן כלל והוא מסוגל להחזיק שנים ארוכות, אך יש לציין שהוא לא נותן מענה לכל מקרה. אם מדובר למשל בבעיות תפקוד של הלסת, ציפוי חרסינה אינו הפתרון.

קרדיט תמונה FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x