תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

שילוב פינת אוכל בבית- איך לבחור את שולחן האוכל המתאים

פינת אוכל היא פינה חשובה מאוד בבית. היא משמשת לארוחות משפחתיות שגרתיות או חגיגיות יותר, היא מאפשרת לארח סביב השולחן חברים או בני משפחה, היא מאפשרת להתכנס סביבה בארוחות שבת או חג. אין ספק שהתאמת פינת אוכל לכל בית חייבת להתבצע בצורה הטובה ביותר. שולחן פינת אוכל הוא מרכז הפינה המדוברת כאשר סביבו יש להציב כיסאות מתאימים. חשוב להבין כי בחירת שולחן אוכל לפינת האוכל היא משימה שדורשת תשומת לב לפרטים, שכן מדובר ברהיט מרכזי שמשפיע על המראה הכללי של החדר ועל חוויית ונוחות הארוחה. כדאי לבחור שולחן שמתאים לצרכים הפונקציונליים וגם משתלב עם העיצוב הכללי של החלל. במאמר הבא תקבלו את כל המידע החשוב על התאמת שולחן אוכל לפינת האוכל שבביתכם בצורה הטובה ביותר.

סוגי שולחנות אוכל

ניתן למצוא כיום סוגים שונים של שולחנות אוכל , כך לדוגמא:

שולחן עגול אשר יוצר אווירה חמה ואינטימית, ומספק מקום נעים למספר קטן יחסית של אנשים. הוא מתאים במיוחד לחללים קטנים יותר, ומאפשר תנועה נוחה סביב השולחן. יתרון נוסף הוא שאין לו פינות חדות, מה שיכול להיות בטיחותי יותר עבור ילדים.

שולחן מלבני שהוא הבחירה הקלאסית והפופולרית ביותר. הוא מציע מקום ישיבה נרחב ומאפשר התאמה קלה למגוון סידורי ישיבה. הוא אידיאלי לחללים גדולים ולמשפחות גדולות אשר גם אוהבות לארח.

שולחן אוכל נוסף הוא השולחן הריבועי אשר מספק חלוקה שווה של שטח הישיבה ומסייע ביצירת סדר וארגון. הוא מתאים לחללים קטנים ובינוניים.

צורת השולחן צריכה להיבחר בהתאם לגודל ואופי החלל שבו רוצים להעמיד אותו ובהתאם לכמות האנשים שרוצים שישבו סביבו.

מאיזה חומרי גלם עשויים שולחנות אוכל?

אחד הפרמטרים שיש לתת עליו את הדעת כאשר מעוניינים לרכוש שולחן אוכל לבית הוא חומרי הגלם שמהם הוא יהיה עשוי. בין חומרי הגלם שניתן למצוא כיום הם: עץ, שהוא חומר פופולארי ביותר בשל המראה החם והקלאסי שלו. שולחן עץ מלא מספק יציבות ועמידות, והוא מצריך תחזוקה שוטפת אשר כוללת לא פעם חידוש פוליש למניעת שריטות. ישנם גם שולחנות עם ציפוי עץ או דמוי עץ שמציעים פתרון זול יותר.

חומר גלם נוסף שניתן למצוא כיום בשולחנות אוכל הוא שיש. שולחנות שיש הם בחירה יוקרתית ואלגנטית. השיש מעניק מראה מודרני ותחושה של יוקרה, וגם קל לניקוי ועמיד. עם זאת, הוא יכול להיות כבד ורגיש לשריטות, ולכן יש לנהוג בו בזהירות.

עוד חומר גלם נפוץ כיום בשולחנות אוכל הוא זכוכית, כאשר שולחן זכוכית מציע מראה קליל ומודרני, ושקיפותו מסייעת להקל על מראה הכבדות בחלל. עם זאת, זכוכית יכולה להתלכלך בקלות ויש צורך בניקוי תכוף.

ניתן למצוא כיום גם שולחנות אוכל העשויים מתכת, אשר מציעים מראה תעשייתי ומודרני. שולחן מסוג זה יהיה עמיד וקל לתחזוקה, אך לא תמיד יספק את תחושת החמימות שיש בעץ או בשיש.

האם כדאי לבחור בשולחן אוכל נפתח?

שולחן נפתח הוא פתרון גמיש שמתאים למשפחות  גדולות או לאנשים שאוהבים לארח בביתם בני משפחה או חברים לארוחות חג, שבת או סתם כך באמצע השבוע למפגש. השולחן נפתח ונסגר בצורה קלה ונוחה, על ידי הוספה או הסרה של חלקים נוספים.

אם אתם יודעים שלא תפתחו את שולחן האוכל שלכם, אתם יכולים לבחור שולחן שאיננו מציע אופציה של פתיחה.

שולחן לא נפתח: שולחן קבוע ללא פונקציה נפתחת הוא בחירה קלאסית ונוחה. הוא מציע יציבות וביטחון ללא חלקים נעים, אך עלול להיות פחות גמיש מבחינת כמות הישיבה.

מידות השולחן

פרמטר חשוב שיש לשים עליו דגש כאשר מעוניינים לרכוש שולחן לפינת אוכל הוא מידות השולחן.יש לקחת בחשבון את גודל החלל ואת כמות האנשים הצפויים להשתמש בשולחן. מומלץ להשאיר מרחק של לפחות 90 ס”מ מסביב לשולחן למעבר נוח, ולוודא שהשולחן מתאים למידות פינת האוכל כדי לא ליצור תחושת עומס או צפיפות.

קרדיט תמונה PEXELS

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x