תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

תחזיות קריפטו שהוכיחו את עצמן – וכאלה שפחות

מאז הפצת הביטקוין ב-2009, ניתנו אינספור תחזיות לגבי עתידו של שוק הקריפטו — חלקן התבררו כנכונות (לפחות במידה מסוימת), בעוד שאחרות פספסו לחלוטין.

הכנו לכם סקירה של תחזיות קריפטו מהעבר – שאולי יכולות ללמד משהו לגבי העתיד.

תחזיות שהתבררו כנכונות

ביטקוין כאמצעי לשימור ערך

אחת התחזיות המדויקות ביותר לגבי ביטקוין הייתה תפקידו כאמצעי לשימור ערך, כמעין “זהב דיגיטלי”. משקיעים מוקדמים, כולל התאומים וינקלווס, חזו שהמטבע יתפתח לנכס יציב וארוך טווח עבור משקיעים שמחפשים הגנה מפני אינפלציה וחוסר יציבות כלכלית.

תחזית זו התגשמה במידה רבה. ביטקוין זכה להכרה רחבה כאמצעי לשימור ערך, במיוחד באזורים המתמודדים עם ירידת ערך המטבע המקומי. ההיצע המוגבל שלו (21 מיליון מטבעות) תרם לתפיסה זו, כאשר משקיעים רואים בו גידור מפני אינפלציה. פריצת הדרך שהתרחשה בשנים 2020-2021, בהשתתפות משקיעים מוסדיים וחברות כמו טסלה שרכשו ביטקוין, אישרה תחזית זו.

צמיחת הפיננסים המבוזרים (DeFi)

בשנים הראשונות של טכנולוגיית הבלוקצ’יין, רבים חזו כי היא תוכל בעתיד לחולל מהפכה במערכות הפיננסיות המסורתיות על ידי מתן שירותים מבוזרים כמו הלוואות, אשראי ומסחר ללא מתווכים.

עד שנת 2020, תחום ה-DeFi התפוצץ בפופולריות, כאשר פלטפורמות כמו Uniswap, Aave ו-Compound הובילו את המהפכה. השווי הכולל הנעול בפרוטוקולי DeFi גדל ליותר מ-100 מיליארד דולר ב-2021, ומאז תחום זה ממשיך לחדש ולספק מוצרים ושירותים שמאתגרים את המערכת הבנקאית המסורתית.

תחזיות שלא התממשו

ביטקוין כמטבע עולמי

בימיו הראשונים של ביטקוין, רבים חזו שהוא יחליף בסופו של דבר מטבעות מסורתיים ויהפוך לאמצעי תשלום עולמי. החזון של סאטושי נקמוטו עבור ביטקוין כלל, בין השאר, מערכת מזומנים אלקטרונית שתאפשר עסקאות יומיומיות.

עם זאת, תחזית זו לא התממשה במלואה. למרות שביטקוין מוכר כאמצעי לשימור ערך, התנודתיות שלו והזמן הארוך יחסית שלוקח לעבד עסקאות הגבילו את השימוש בו כמטבע יומיומי. למרות שיש עסקים שמקבלים ביטקוין ומדינות כמו אל סלבדור שאימצו אותו כהילך חוקי, הוא רחוק מלהיות מטבע מקובל אוניברסלית לרכישות יומיומיות.

שליטה של מטבעות חלופיים (Altcoins)

כאשר החלו להופיע מתחרים לביטקוין, חלק חזו שמטבעות קריפטו אחרים יעקפו את ביטקוין ויציעו תכונות וטכנולוגיות מתקדמות יותר. מטבעות כמו את’ריום, לייטקוין וריפל היו צפויים להחליף את ביטקוין כמטבע המוביל.

למרות שאת’ריום צמח משמעותית בזכות הפונקציונליות של חוזים חכמים, ביטקוין נותר המוביל מבחינת שווי שוק ורלוונטיות תרבותית. רוב המטבעות החלופיים נאבקו להשיג את אותה רמת הכרה או שימוש, ורבים מהפרויקטים נכשלו עקב היעדר אימוץ או קיימות. ביטקוין עדיין שולט בשוק, ומחזיק בכ-50% משווי השוק הכולל של מטבעות הקריפטו.

מסקנה

העולם של מטבעות קריפטו ממשיך להפתיע כל הזמן, אך בכל זאת ישנם מומחים ומשקיעים שמצליחים לחזות לפעמים את פעילותו. כדאי לבצע מחקר נרחב לפני כל החלטה כבדת משקל.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x