//קעקועים מעוררי השראה// פרק שישי בסדרה-חלק ג’
“הקעקועים של מאיה”-פרויקט לזכרה-סיפורן של בחירות מעוררות השראה
פרויקט “הקעקועים של מאיה” נולד לזיכרה של מאיה ווישניאק שנרצחה בגיל 21 על ידי בן זוגה בשנת 2020.
הפרויקט מפגיש בין הסיפור של מאיה לסיפורם של אנשים שבחרו לקעקע על גופם ציורים שמאיה ציירה ובכך למעשה מייצר נקודת חיבור בין מסעות, בין סיפורים, מה שהופך אותנו לרקמה אנושית אחת.
יצאתי לחקור מה הניע את הבחירה הזו ואיפה הייתה נקודת החיבור בין הסיפורים.
מוזמנים להצטרף לסיפורים שמאחורי הבחירה מעוררת ההשראה הזו של לקעקע את הציורים של מאיה🌹.
//בדיוק כמוני // הסיפור של אוריה
החיבור של אוריה עם פרויקט “הקעקועים של מאיה” יושב על הצורך האוניברסלי שלנו ,כאנשים בכלל וכנשים בפרט , להרגיש שהעולם הוא מקום בטוח עבורנו ושמערכות יחסים הם דבר בטוח עבורנו. שם בנקודת החיבור הזו פוגש הסיפור של אוריה את הסיפור של מאיה.
אוריה , צעירה בת 28 מרמת גן , נמצאת בזוגיות עם כנרת מזה ארבע שנים.
אז מאיפה מתחיל המסע שלך להתחבר לסיפור של מאיה?
“אני וכנרת גרנו בתל אביב באותה תקופה שקרה הרצח”, מספרת אוריה, “וממש עמדנו לעבור לגור ברמת גן ובדיוק אז שמענו על המקרה של מאיה שארע ממש שם.
עכשיו, יש משהו שאני לא יודעת להסביר אבל בכל פעם שיש מקרה נורא שכזה זה ממש תופס וצובט אותי במקום הזה שלא מאמין- איך, איך יכול להיות שזה שוב קורה??
ובמקרה של מאיה, אני לא יודעת להגיד למה, אבל הסיפור הזה במיוחד עשה לי כיווץ עם סיבוב ותפיסה בלב, אני חושבת שזה פשוט בגלל שהיא ממש היתה כמוני-
אוהבת אומנות ולצייר, אוהבת מוזיקה ולטייל ,חייכנית, יצירתית ואוהבת אנשים. פשוט פשוט כמוני.
ואני ממש אמרתי לעצמי שאם הייתי פוגשת אותה בהודו או אם הייתי עובדת איתה , אם היה לי איזשהו חיבור איתה במקום כלשהוא בחיים אני בטוחה שהייתי מתחברת אליה, בטוחה שהיה נוצר בינינו חיבור. ממש נעצר לי האוויר סביב המקרה שלה , זה הטריד אותי וחשבתי על זה הרבה אחרי.
ואז בדיוק עברנו לרמת גן ואמרתי , ווואו, זה הוריד אותי לקרקע, שזה אשכרה יכול לקרות לכל אחת, מכל בית, מכל רקע”.
מה היה במקרה הזה שכל כך טלטל אותך?
“תביני ” מסבירה אוריה, “מאיה היתה מאוד מחוברת למשפחה שלה, היא באה מבית מאוד מגונן ושומר עם כתף ומסגרת, ובכל זאת זה קרה וזה פשוט נתן לי כאפה מעוררת, ממש.
אחרי כמה זמן , ריטה חברה שלי פתחה סטודיו לקעקועים והזמינה אותי להתקעקע, ואני אוהבת טבע וצמחים ולא בא לי סתם ציור סקיצה, רציתי קצת זמן לחשוב מה אני רוצה ואז כשהיא סיפרה לי על פרויקט “הקעקועים של מאיה” , ראיתי את מעגל הפרחים וידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות גם כי זה צמחים, ואני ממש אוהבת וגם משהו במעגליות הזו דיבר אלי, אני מאוד מאמינה בקארמה ובדברים שחוזרים ובנוסף יש בציור הזה משהו שלם”.
גם תשימי לב”, היא מראה לי, “שיש בעיגול הזה חלק לא מושלם, טיפה שונה, זה לא בדיוק מעגל, יש שם שפיץ קטן שמסמל עבורי את זה שיש דברים שלמים אבל יש בהם גם משהו שבור , משהו שהוא לא עד הסוף”.
למה בחרת לקעקע אותו על הכתף?
“רציתי שיראו אותו גם מקדימה ואחורה , היה לי חשוב שהוא יהיה בצד שמאל כי זה הצד שקרוב ללב, ואהבתי את המקום הזה שהוא יושב על הכתף מלמעלה, ממש כמו מלאך קטן כזה”.
איך את מרגישה שאנשים שואלים?
“יש גאווה”, היא מחייכת, “תמיד שואלים עליו ואני ישר מספרת על הפרויקט של מאיה ומסבירה, ואני שמחה שחלק מהכסף מיועד לתרומה, הלוואי שלא היינו צריכות לתרום לאירגונים כאלו”.
מה המסר שיושב שם שקעקעת על הגוף?
“יש משפט כזה”, אומרת אוריה, “שאומר: No rain No Flowers – שזה אומר שאם לא ירד גשם לא יהיו פרחים, ובהסתכלות המחזקת של הדבר זה אומר שאם לא ירד גשם- אם לא יהיו דברים קשים בחיים, לא תוכל להיות צמיחה.
בנוסף אני מאמינה שהפרחים מסמלים חיים, בטח אם זה בצורה מעגלית ובטח שהפרחים שזורים אחד בשני”.
אז בעצם הקעקוע של הפרויקט של מאיה מתחבר אצלך עם הזדהות ?
“כן, לגמרי” אומרת אוריה.
“למרות שאני במערכת יחסים עם אשה והולכת להתחתן איתה, זה לא שיש כזה צל שמאיים עלי, אבל כן, זה פתח לי את העיניים רגע להסתכל מסביב ולהבין שזה יכול לקרות לכל אחת, זו תזכורת על הכתף-
שימי לב , תסתכלי , פתחי עיניים !
זה גם תזכורת וגם הזדהות ולגמרי שיקוף שלי את עצמי על אף שאני לא במקום כזה.
אני מרגישה שזו המלחמה שלנו כנשים וזה נוגע בכולנו , זה התפקיד והאחריות שלנו, ממש ככה”.
🌹🌹🌹
הסיפור של אוריה מעורר אותנו שוב להבנה על כמה חשוב להיות רגישים לסביבה שלנו, לשים לב לאינטואיציה, לבטן שלנו, להיות ערים לכך שהכול יכול לקרות, בכל מקום מתוך הבנה שאין לנו אף פעם באמת מושג מה קורה אצל בנאדם עמוק בתוכו , פשוט להתהלך עם ההבנה והזהירות הזו בתוכנו.
המשך המסע עם “הקעקועים של מאיה” בפרק הבא בסדרה.
מוזמנים להכנס לאתר – הקעקועים של מאיה – מאיה ווישניאק (mayawisniak.co.il)